چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید (انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید)

چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید – اعطاف پذیری بدن یکی از مهمترین نکات برای حفظ آمادگی بدنی در ورزش ها می باشد . شاید برای شما سوال باشد که چرا به حرکات کششی و آمادگی بدنی نیاز داریم ؟ یکی از اصلی ترین ارکان آمادگی بدنی حفظ انعطاف پذیری بدن می باشد . برای دانستن این مسئله که چگونه میتوان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید با ما همراه باشید .

چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید ؟ انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید؟

انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید؟ چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید ؟ چگونه بدنی انعطاف پذیر داشته باشیم؟

چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید ؟ انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید؟

انعطاف پذیری‌ ، از عوامل اساسی در آمادگی جسمانی است . انعطاف پذیری مناسب و کافی موجب افزایش آزادی و راحتی حرکات ، با صرفه بودن تلاش عضلانی ، موفقیت در بعضی فعالیت های ورزشی و کاهش آسیب پذیری برخی از آسیب های اسکلتی و عضلانی می شود. این ویژگی باید با تمرینات مربوط به اجزای دیگر آمادگی جسمانی همراه شود . انعطاف پذیری کافی سبب بهبود اجرای مهارت ورزشی می شود . ورزشکار پرش ارتفاع باید تحرک خوبی در مفصل ران داشته باشد تا بتواند از روی مانع عبور کند . شناگر برای اجرای ضربه قوی ، به تحرک شانه و مچ پا نیاز دارد . انعطاف ناحیه کمر به دونده اجازه می دهد ، تا گام های خود را بلندتر بردارد . به طور کلی ، انعطاف پذیری ، به قابلیت کش آمدن یا کشیده شدن و بازگشت به حالت اولیه عضلات و بافت های اطراف مفصل گفته می شود . به عبارت دیگر ، به توانایی مفصل گفته می شود که بتواند آزادانه در دامنه حرکتی کامل و طبیعی خودش حرکت کند . وسعت دامنه حرکتی مفصل و مقدار حرکتی که یک مفصل می تواند انجام دهد ، به ساختار و سلامت مفصل و بافت های اطراف آن بستگی دارد.

انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید؟

پس تا به ایجا به پاسخ این سوال رسیدیم : چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید ؟ با حرکات کششی !

حرکات کششی انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهد. بهترین زمان برای انجام حرکات کششی بعد از گرم کردن بدن است. حرکات کششی جریان خون را افزایش می‌دهد و دمای عضلات را بالا می‌برد که این تاثیرات برای افزایش انعطاف عضلات لازم است. کشیدن عضلات سرد باعث آسیب دیدگی و پارگی بافت‌های ماهیچه‌ای می‌شود. بنابراین باید بعد از گرم کردن بدن حرکات کششی را انجام داد.

یکی از روش‌ها برای افزایش انعطاف‌پذیری تکرار حرکات کششی به میزان ۲ تا ۶ مرتبه است. در هر حالت کششی ۱۰ تا ۳۰ ثانیه بمانید. حرکات کششی را با کشیدن مهم‌ترین گروه عضلات شروع کنید، سپس عضلات دیگر را که در فعالیت موثر هستند، بکشید. تکنیک‌های مختلفی برای کشیدن عضلات وجود دارد. حرکات کششی پرتابی که به هنگام حرکات دادن عضو کشش صورت می‌گیرد.

حرکات کششی ایستا که در این تکنیک عضلات آرام آرام کشیده می‌شوند و حرکات کششی که در آن انقباضات ایزومتریک صورت می‌گیرد.

نباید عضلات را در حد درد بکشید. هنگامی که عضلات دردر بگیرند انعطاف‌پذیری بیشتر نمی‌شوند. هر ناراحتی که در حرکت کششی ایجاد می‌شود باید کم و مختصر باشد.

جنسیت نیز در انجام حرکات کششی موثر است. زنان بیشتر از مردان انعطاف پذیر هستند. بنابراین نوع حرکات کششی و زمان انجام آن‌ها در مردان و زنان متفاوت است.

سن نیز در میزان و شدت حرکات کششی موثر است. برای افراد مسن شدت حرکات کششی باید کمتر باشند. برای افزایش انعطاف پذیری باید صبور باشید زیرا ممکن است خیلی سریع پیشرفت نکنید. در ذهن داشته باشیم که انعطاف‌پذیری یک مسئله فردی است و در هر فرد متفاوت است.

چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید ؟ انعطاف پذیری بدن را با کدام یک از موارد می توان بهبود بخشید؟

کلمات کلیدی:

  • انعطاف پذیری بدن را چگونه می توان بهبود بخشید -
  • چگونه میتوان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید?? -
  • چگونه میتوان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید -
  • چگونه می توان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید -
  • انعطافپذیری بدن راچگونہ میتوآن بہبود بخشید -
  • انعطاف پذیری چگونه میتوان بهبود بخشید -
  • انعطاف پذیری بدن چطور میشه بهبود بخشید -
  • انعطاف پذیری بدن را چگونه می توان افزایش داد -
  • انعطاف پذیری بدن را چگونه بهبود بخشید -
  • چگونه میتوان انعطاف پذیری بدن را بهبود بخشید؟ -
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *